Dienstverlening door tREeCONNECT
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing voor de eenmanszaak tREeCONNECT, met ondernemingsnummer 0781.516.429, vallend onder de bijzondere vrijstellingsregeling voor kleine ondernemingen, met maatschappelijke zetel in Warandestraat 75, 9810 Nazareth (België).
Deze algemene voorwaarden gelden voor individuele coachings, coachtrajecten, workshops in- en outdoor, trainingen, opleidingen of lezingen, en alle andere activiteiten georganiseerd door tREeCONNECT.
In deze algemene voorwaarden wordt naar Evelyn Verstaen verwezen als "de coach" of de "opdrachtnemer". Met de "de klant" wordt iedere natuurlijke of rechtspersoon bedoeld waarmee Evelyn Verstaen een overeenkomst sluit tot het verzorgen van individuele coachings, coachtrajecten, workshops in- en outdoor, trainingen, opleidingen, lezingen, retreats of andere activiteiten georganiseerd door tREeCONNECT ongeacht of de opdrachtgever of een derde deelneemt. Naar de deelnemer wordt verwezen met de "coachee" of de “opdrachtgever’.
Artikel 1. Uitvoering van de overeenkomst
1.1 Met de opdrachtnemer gesloten overeenkomsten leiden voor de opdrachtnemer tot een inspanningsverplichting, niet tot een resultaatsverplichting, waarbij de opdrachtnemer gehouden is haar verplichtingen zodanig na te komen, als naar normen van zorgvuldigheid en vakmanschap naar de maatstaven van het moment van nakomen van de opdrachtnemer kan worden verlangd.
Artikel 2. Wijziging van de overeenkomst
2.1 Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen de overeenkomst tijdig en in overleg dienovereenkomstig aanpassen.
2.2 Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. De opdrachtnemer zal de opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen.
2.3 Indien wijziging of aanvulling van de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, zal de opdrachtnemer de opdrachtgever hierover op voorhand inlichten.
2.4 Indien een vast honorarium is overeengekomen zal de opdrachtnemer daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft.
Artikel 3. Betaling van individuele coachings, coachtrajecten en workshops in- en outdoor
3.1 Betaling van individuele coachings dient, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, te gebeuren aan het einde van de individuele coachsessie.
3.2 De betaling van coachtrajecten gebeuren op dezelfde manier als de individuele coachings en dienen bijgevolg steeds op het einde van elke coachsessie vergoed te worden. Dit op een door de opdrachtnemer aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd: cash of via Payconiq. Betaling zal plaatsvinden zonder aftrek, compensatie of opschorting uit welke hoofden dan ook.
3.3 Betaling van workshops (in- of outdoor) waarvoor voorafgaand ingeschreven werd. Hierbij dient het volledige bedrag van de workshop betaald te worden, maximum 7 dagen na inschrijving en minimum 2 dagen voor de start van de workshop. Zoniet kan de toegang geweigerd worden. Betaling ter plaatse, bij de aanvang van de workshop, kan enkel in uitzonderlijke gevallen toegestaan worden.
3.4 Indien de opdrachtgever de verschuldigde bedragen niet uiterlijk op de vervaldag heeft betaald, zal hij automatisch in gebreke zijn, zonder dat verdere ingebrekestelling vereist is. In geval van betalingsverzuim door de opdrachtgever is de opdrachtnemer gerechtigd alle ten behoeve van de opdrachtgever te verrichten werkzaamheden met onmiddellijke ingang te staken of op te schorten, zonder dat hij daarvoor op enige wijze jegens de opdrachtgever schadeplichtig kan worden gesteld.
3.5 Bij niet betaling binnen de gestelde termijn is er, van rechtswege en zonder aanmaning of ingebrekestelling, een verwijlintrest van 10 % verschuldigd en dit vanaf de zestiende dag na de factuurdatum.
3.6 Ingeval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling van de opdrachtgever zullen de vorderingen van de opdrachtnemer en de verplichtingen van de opdrachtgever jegens de opdrachtnemer onmiddellijk opeisbaar zijn.
3.7 Als van de opdrachtnemer meer dan de gebruikelijk inspanning wordt verlangd ter uitvoering van de overeenkomst, kan de opdrachtnemer voor aanvang van haar werkzaamheden betaling (of daarmee gelijk te stellen zekerheid) eisen.
Artikel 4. Offertes voor trainingen, opleidingen, lezingen en retreats of andere activiteiten georganiseerd door tREeCONNECT
4.1 De door de opdrachtnemer gemaakte offertes zijn vrijblijvend, zij zijn geldig gedurende dertig dagen tenzij anders aangegeven. De opdrachtnemer is slechts aan de offertes gebonden indien de aanvaarding hiervan door de wederpartij schriftelijk binnen dertig dagen wordt bevestigd. Als referentiedatum wordt de datum op de offerte genomen.
4.2 Offertes zijn gebaseerd op de bij de opdrachtnemer beschikbare informatie.
Artikel 5. Facturen en betaling bij trainingen, opleidingen, lezingen of retreats of andere activiteiten georganiseerd door tREeCONNECT
5.1 De factuur dient betaald te worden binnen de 7 dagen na factuurdatum. Betalingen na deze termijn brengen van rechtswege en zonder ingebrekestelling interesten op gelijk aan 10%, alsmede (evenzeer van rechtswege en zonder ingebrekestelling) een forfaitaire vergoeding van 10% op het factuurbedrag als schadebeding. De forfaitaire vergoeding bedraagt minimum €50.
5.2 De factuur wordt altijd digitaal verstuurd.
5.3 Eventuele klachten betreffende de factuur dienen aangetekend en op straffe van verval binnen 7 dagen na verzending van de betrokken factuur te gebeuren. Zoniet wordt de factuur als aanvaard beschouwd.
Artikel 6. Aanvaarding algemene voorwaarden en privacyverklaring
6.1 Elke inschrijving betekent aanvaarding door de klant van deze algemene voorwaarden en de privacyverklaring. Deze staan duidelijk vermeld op de website.
Artikel 7. Inschrijving
7.1 Een inschrijving per email of enige andere geschreven communicatievorm waaronder Facebook of Instagram, geldt effectief als inschrijving en brengt betalingsverplichtingen met zich mee. Indien een inschrijving niet verloopt volgens de inschrijvingsmodaliteiten beschreven op www.tREeCONNECT.be, is deze pas definitief na formele aanvaarding door tREeCONNECT.
Artikel 8. Annulatie door de klant
8.1 Bij annulatie van een training, opleiding, lezing of retreat of een andere activiteit georganiseerd door tREeCONNECT waar men vooraf voor moet inschrijven, is de klant tot 7 dagen op voorhand 50% van het volledige bedrag verschuldigd. Annuleert de klant minder dan 7 dagen op voorhand, dan is de klant 100% van het volledige bedrag verschuldigd.
8.2 Bij annulatie van eender welke activiteit georganiseerd door tREeCONNECT kunnen eventuele door tREeCONNECT aangekochte materialen of diensten volledig in rekening gebracht worden.
8.3 Bij annulatie van een workshop wordt het reeds betaalde inschrijvingsgeld niet teruggestort.
8.4 Bij annulatie van een individuele coachingsessie, al dan niet binnen een coachtraject, kan de sessie tot 24u op voorhand kosteloos worden afgezegd of verplaatst. Annuleert de klant minder dan 24u op voorhand, is de klant 100% van het volledige bedrag verschuldigd.
8.5 Indien de klant tREeCONNECT niet op de hoogte brengt van een annulering, is de klant 100% van het volledige bedrag verschuldigd.
8.6 Een annulering is pas geldig na ontvangstmelding van tREeCONNECT.
Artikel 9. Annulatie door tREeCONNECT
9.1 Bij annulatie door tREeCONNECT wordt het reeds betaalde inschrijvingsgeld integraal teruggestort. Een annulatie van een workshop kan gebeuren als er niet voldoende deelnemers zijn, wegens ziekte, familiale omstandigheden of overmacht. De klant kan geen beroep doen op enige vorm van schadevergoeding.
Artikel 10. Stopzetting
10.1 Indien de klant tijdens een coachingsessie / coachtraject, workshop, training, opleiding, lezing of retreat of een andere activiteit georganiseerd door tREeCONNECT beslist om deze stop te zetten, heeft deze geen recht op enige terugbetaling, tenzij de bijzondere omstandigheden, naar het oordeel van de opdrachtnemer, anders rechtvaardigen.
Artikel 11. Klachten
11.1 Eventuele klachten over de dienstverlening dienen onmiddellijk gemeld te worden tijdens alle activiteiten georganiseerd door tREeCONNECT of per aangetekend schrijven te worden gemeld ten laatste binnen de 8 kalenderdagen na de activiteit.
11.2 De klant dient de klacht uitgebreid te staven en de nodige bewijzen te voorzien.
11.3 De schadevergoeding waartoe tREeCONNECT mogelijks gehouden is, beperkt zich tot het totaalbedrag dat de klant voor de activiteit betaald heeft.
Artikel 12. Aansprakelijkheid
12.1. Indien de klant onder medische begeleiding staat (dit houdt evenzeer in het verplicht nemen van bepaalde medicatie), dient de klant dit zelf vooraf te melden aan de coach en dient de klant uitdrukkelijke toestemming voor te leggen om coaching of een andere activiteit te mogen volgen. Indien de klant hier nalatigheid in vertoont, kan er nadien ook geen beroep gedaan worden op een mogelijke aansprakelijkheid.
12.2 Geen dienst van tREeCONNECT is een vervanging voor eventuele professionele therapeutische, psychologische, psychiatrische of medische hulp of begeleiding van welke aard ook.
12.3 Alles aangeboden door tREeCONNECT is bedoeld om mensen te ondersteunen in hun proces van persoonlijke groei en bewustzijnsontwikkeling. De implementatie hiervan valt onder de eigen verantwoordelijkheid van de klant. Niets uit het aanbod is bedoeld om therapie van welke aard dan ook te vervangen.
12.4 De opdrachtnemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid, hoe dan ook, voor schade ontstaan door of in verband met door hem verrichte diensten, tenzij de opdrachtgever aantoont dat de schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van de opdrachtnemer.
12.5 De aansprakelijkheid van tREeCONNECT is beperkt tot het bedrag dat is verzekerd onder de verzekering “beroepsaansprakelijkheid”.
12.6 De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade aan of diefstal van persoonlijke spullen toebehorend aan de opdrachtgever binnen en buiten de woning van de opdrachtnemer.
12.7 De opdrachtnemer kan niet aansprakelijk worden gesteld voor gebeurlijke ongevallen op de parking van de coachpraktijk.
Artikel 13. Weigeringsrecht
13.1 TREeCONNECT heeft altijd de mogelijkheid om een klant de toegang tot een dienst te weigeren.
Indien de toegang geweigerd wordt na aanvang van een traject, heeft de klant recht op terugbetaling van een deel van het inschrijvingsgeld. Dit bedrag stemt overeen met het niet-vervulde deel van het traject.
Artikel 14. Intellectuele rechten
14.1 De inhoud van deze website is beschermd door intellectuele rechten en behoort toe aan tREeCONNECT of rechthoudende derden. Het is verboden foto’s, teksten of eender welke andere inhoud te gebruiken, kopiëren, verspreiden of reproduceren zonder uitdrukkelijke toestemming van tREeCONNECT.
Artikel 15. Locatie
15.1 De praktijk van tREeCONNECT bevindt zich in Warandestraat 75, 9810 Nazareth (België).
15.2 De individuele coachings, coachtrajecten, workshops, trainingen, opleidingen, lezingen, retreats of andere activiteiten georganiseerd door tREeCONNECT die op verplaatsing doorgaan, worden aan dezelfde voorwaarden aangeboden voor de klant.
Artikel 16. Geschillen
16.1 Op iedere overeenkomst tussen de opdrachtnemer en de opdrachtgever is de Belgische wetgeving van toepassing.
16.2 Geschillen voorvloeiend uit overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, worden beslecht door de rechtbanken van Gent of het Vredegerecht Merelbeke.
Deze algemene voorwaarden gaan in werking vanaf 1 september 2022.